Thursday 5 March 2015

Just In Memory (Dalam-Kenangan)


Gabungan Pelajar F&E Subject Electronic Record Keeping System (IMR 664)

Electronic Record Keeping System (IMR 664) merupakan subjek dalam semester 6 bagi yang ambil course Pengurusan Rekod. Kira subjek ni merupakan subjek yang terakhir sebabnya lepas ni akan praktikal. So maksudnya after sem 6 dah takde masuk dalam kelas lagi untuk belajar melainkan sesiapa yang ada paper repeat. Disebabkan subjek Electronic record keeping system ni merupakan subjek yang terakhir. So jadi lepas ni masing2 dah takkan jumpa lagi. Masing2 akan buat haluan sendiri semasa praktikal. So jadi nak bergambar sebagai satu kenangan. Lepas ni masing2 dah tak boleh jumpa lagi even maybe dah tak kenal pun.

For me subjek ni agak susah jugak. Just reflect balik. Waktu diberi tugasan untuk buat assignment ni aku hampir2 dah nak Give up !!!. Why ? Sebabnya masa tu penuh dengan assignment (Task). Lepas tu dengan gila nya nak jawab peperiksaan akhir pulak masa tu. Waktu aku cuma ada satu paper je lagi untuk periksa akhir. Paper tu pun agak killer jugak. Paper tu adalah paper Database Application for Information Management. Nak menangis rasanya pada masa tu. Tuhan sahaja yang tahu. Waktu dalam fikiran aku cuma ada 2 pekara sahaja.

Samaada nak study untuk jawab periksa Database ni atau just biarkan gagal untuk buat assignment Electronic record keeping system or sebaliknya. Masa tu aku gagahkan diri juga, kuatkan diri dan semangat nak hadap masalah macam ni. Biasalah adat belajar ada masa yang menggilanya yang buat kita collapse pada masa2 tertentu. So jadi aku teruskan dengan buat assignment ni dan tak beberapa nak study sangat untuk paper subject Database ni. So nasib aku agak baik segala soalan dalam Database tu aku dapat jawab dengan baik. Baik2 pun akhirnya dapat B- jugak.

Apa yang jadi dengan assignment Electronic Record Keeping System (IMR 664) tu. Well aku berjaya jugak atasinya. Tapi dapat lah B+. So apapun yang dah jadi aku berjaya mengatasi segala masalah yang aku hadapi ni. Well selamatlah aku takde paper sangkut dan fail. Berjaya akhirnya. Well Done For ME....

1 comment: