Saturday 21 February 2015

Finishing-Semester

Sudah lama tak menulis dalam blog. Pejam celik pejam celik dah habis semester (tamat pengajian) untuk degree dalam bidang Record management ni. Banyak pengalaman, penat lelah, pengorbanan dan tenaga yang telah digunakan sepanjang berada di Uitm puncak perdana ni. Semata-mata untuk dapat menggenggam segulung ijazah sarjana muda. Apa pun Alhamdullilah aku berjaya juga tamatkan pengajian aku ni. Sepanjang pengajian takde paper yang sangkut (Fail Paper). Semuanya berjalan dengan smooth dan lancar. Total semester untuk pengajian bagi course Record Management ni adalah 7 Semester. 6 Semester duduk dalam kelas, 1 Semester buat praktikal kat mana2 jabatan. Kerajaan atau Swasta. Oh lupa pulak aku nak menulis tentang apa yang aku dah buat time praktikal. Time aku ada masa nanti aku akan story pasal time or life masa aku praktikal.

So far sekarang aku tak tahu nak buat apa. Praktikal dah habis. Nak cari kerja, Sekarang susah nak dapat kerja BRO. Semua tempat aku dah search. Resume pun dah hantar kat banyak tempat. Reply dari jabatan masih takde lagi. Tak tahu berapa lama aku kena tunggu untuk dapat kerja ni. Nak harapkan kerajaan untuk dapat peluang kerja. Sorry to say!!! 5 hingga ke 6 tahun belum tentu dapat. Even pengambilan untuk kerja pun sangat ketat dan keras tak sama macam dulu.

Sambung belajar untuk buat MASTER masih peringkat conditional lagi. Tak tahu dapat ke tak buat master  ni. Either way kalau dapat kerja aku akan kerja dulu but if tak dapat aku akan sambung buat master dalam bidang INFORMATION MANAGEMENT (IM770). Kalau dapat kerja aku akan sambung belajar jugak tapi aku akan tukar dari full time kepada part time. So apa yang aku buat skrg ni. Entahlah. Makan, tidur, tidur dan makan. Nak gi jalan duit takde pastu ekonomi Malaysia sekarang ni tak berapa nak ok. So nampak gayanye kena tahan dan sabar ajelah. Apa-pun aku percaya setiap manusia telah ditentukan rezekinye oleh yang maha pencipta....

No comments:

Post a Comment