Monday 25 June 2012

SALAM PENGENALAN

Hi saya Mohamad Hakimi Bin Abd Razak. Ini merupakan kali kedua saya melakukan penulisan di dalam blog atau social media. Walaupun dulu saya pernah terlibat dalam penulisan blog tetapi ia lebih bersifat kepada project ASSIGNMENT yang diberikan oleh lecterur. Ia berlaku lebih dua tahun dahulu ketika saya baru berjinak-jinak dalam perkhimatan social media yang diberikan oleh internet ini. Ketika itu saya merupakan pelajar tahun pertama dalam bidang Information Management di UITM segamat. Walaupun telah lama meniggalkan penulisan di dalam blogger kini saya mula berjinak-jinak semula dalam bidang penulisan blog ini untuk meluahkan segala idea, pendapat, berkongsi cerita dan pengalam yang dialami sepanjang hidup ini  dengan orang lain dan teman-teman yang rapat.

Masa berlalu terlalu pantas. Meniggalkan penulisan di dalam social media yang dinamakan blog ini selama dua tahun telah menyebabkan saya melupakan sedekit demi sedikit tentang penggunaan social media ini. Melalui pembacaan buku-buku blog kini saya telah dapat meggunakan semula service blogger. Saya mula ingin bergiat semula dalam penulisan blog ini setelah berlaku satu insiden di mana teman sebilik kuliah menggunakan blogger untuk menyampaikan maklumat-maklumat dan aktiviti berkaitan dengan perkembangan politik di malaysia. Melalui kesungguhannya dalam penulisan blog telah membuatkan saya ingin melibatkan diri semula dalam penulisan blog.

Saya akui saya memang agak tertinggal sedikit dalam menggunakan teknologi internet ini berbanding dengan teman-teman yang lain yang lebih memahami dengan lebih mendalam tentang penggunaan teknologi multimedia ini. Oleh itu saya beranggapan penulisan di dalam SOCIAL MEDIA yang dikenali sebagai BLOGGER ini bukan sahaja digunakan untuk berkomunikasi dan mencari teman di kala sunyi di alam maya. Tetapi ia banyak kegunaanyanya. Misalnya boleh digunakan untuk tujuan perniagaan, pembelajaran dan lain-lain.

Sebelum melangkah dengan lebih SERIUS dalam penulisan blog ini saya ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada mereka yang terlibat dalam pembuatan servis blog ini iaitu Evan William dan Meg Hourihan kerana hasil kerja mereka dalam menjayakan pembuatan servis blog ini. Tidak lupa juga diucapkan terima kasih kepada google dan yahoo yang banyak menyediakan servis untuk blog ini. Terima kasih juga diucapkan kepada Ridwan Sanjaya yang dari syarikat Synergy Media yang telah menerbitkan buku tunjuk ajar dan cara-cara dalam kemahiran diri penggunaan teknologi komputer dan internet pada masa kini.

Sekian terima kasih

YANG BENAR

MOHAMAD HAKIMI BIN ABD RAZAK
PELAJAR JURUSAN FAKULTI PENGURUSAN MAKLUMAT (DIPLOMA)





No comments:

Post a Comment